29 november 2011

energi

jag kommer in i ett rum och första sniffen säger att energin är bortsopad under mattan, glädjen borttappad, den konstruktiva attityden hårt nedpackad i väskan och de personliga vakttornen bemannade.

skrutte går igång. sniffar, tittar, funderar. vilken utmaning.

under vilket matthörn är energin gömd? hur trycker jag på rätt knappar så att skrinet öppnar sig och känslan kommer med i spelet? utan känsla blir det inte bra. utan energi gör vi inte lyckade beslut.

jag blir riktigt uppjagad av sånt här - hur knäcker jag boxen. jag vet att energin finns. den finns hos alla. om de är på rätt plats, tar rätt plats och ges rätt plats.

störig idealist? jag får kanske sniffa på tå ibland så jag inte trampar på nån annans. men kan inte låta bli att se det som en utmaning, en möjlighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar