14 november 2011

akta vad du önskar dig...

...det kan bosätta sig en ful gris i ditt skåp...

anne skriver om det här med lurviga kompisar - levande o icke-levande. det fick mig att tänka på en ful ljusröd mjukisgris som bor i vårt lakanskåp. bakom lakanen....

storyn om honom började i oktober för några år sen. jag undrade vad sambon önskade sig i julklapp.

"en ljusröd elefant".

jahapp..

jag strosade till det stora varuhuset någon dag innan jul för att panikshoppa julklappen. de hade ingen elefant så det blev en gris. han är mjuk. han är ful. han är det ljusrödaste jag nånsin sett.

han bor i vårt skåp nu. till o med småbarn blir ju rädda för hans ljusrödhet.

så tänk på vad du svarar om julklappsönskningar.... *

hela situationen blev ännu mera pikant av att jag sprang på sambons mor på det stora varuhuset. jag förkunnade glatt att jag just uppfyllt sambons julönskan om en ljusröd elefant. så visade jag henne fyndet.

"mutta toihan ei ole elefantti" (men det där är ju inte en elefant).

stackarn - hon blev nog lite orolig för sambons val av kvinna där en litet ögonblick...

* till mitt försvar kan jag avslöja att han nog fick någon annan julklapp oxå, men den minns jag inte lika bra som denna. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar