09 februari 2012

svängom, från tjur till skalbagge

vilken svängom en dag kan bli.

imorse drog jag mig i sängen. klump i magen. vände o vred. obehagligt oförbredda tankar. rädd för mötesdeltagarnas förväntningar. funderade på allt från om halsen var tillräckligt sjuk för att täckas sjukanmäla sig* till hur jag skulle belöna mig om jag lyckas ta mig igenom den här dagen med hedern i behåll. riktigt djup grop.

så var det bara att ta tjuren i hornen. just så kändes det idag.det var ingen glad o liten tjur. butter, skrynklig, smutsig, illaluktande o frustande stirrade den mig i ögonen.

lite senare, efter lite bollplank med en klok typ o bara av att stirra tjur-j*veln i ögonen, så är korvspadet så klart det kan bli. planen så redig man kan önska sig. det åstadkomna egentligen mer än på flera år. jättekliv framåt. tjuren ligger o sprattlar som en upp-o-ner-vänd skalbagge.

går hem o känner mig bra. högt uppe på en kulle.
shit - så bra jobb jag gör. tror jag ska be löneförhöjning för det är jag ju värd.

* blev till o med skrämd av hur allvarligt denna moralhöga arbetsmyra funderade dessa tankar...

2 kommentarer:

  1. Du om nån kan välta tjurar, jag vet för jag har sett.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! :) vilken tjur var det jag välte då?

      Radera