13 februari 2012

köp blusf*n!

helt tydligt inspirerad av anne idag....

de där uppköpen man inte gör o sen grämer sig blågrön över att man lämnade i butiken o lät någon annan oförstående, oempatisk* person shoppa. man glömmer aldrig de köp man borde ha gjort.... man ser i flera år senare den där blusen framför ögonen varje gång man tänker "jag skulle kunna köpa en ny blus." ett litet stick i hjärtat.... ack...

jag glömmer aldrig festskorna jag INTE fick i min mest blommiga, gulliga period. vårfestskorna till årskurs ett eller två
THE festskorna. vita med små pastellfärgade blommor.**

mamma tyckte vi inte ska ta första bästa vi hittar utan titta runt lite***.
just det. smart gjort.
nån annan köpte mina skor o förstod sig antagligen inte alls på dem...


* det känns bättre att tänka så - det blir ännu mera synd om en liksom....
** jag hade antagligen hatat dem ett halvt år senare.
*** förlåt mamma att jag påminner dig omd enna tragedi. jag har nog förlåtit dig. nästan....

2 kommentarer:

  1. Sitter och fnittrar över icke-köp "katastrofer". Jag tror flertalet kvinnor i västvärlden har den typens minnen, såväl mödrar som döttrar! Och minnen av köp "katastrofer" som inte blev så bra. Visste är vi lite småroliga. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. jepp, mycket allvarligt det här med köp och icke-köp katastrofer! fniss...

      Radera