16 februari 2012

12 - inne i min garderob...

...bor det inga tomtar*, men man ska nog vara noga med att stänga dörren till natten. detta gäller alla garderobsdörrar. det kan komma monster eller konstiga typer ut därifrån.

det är sant o den visheten har suttit i mig sen barnsben. jag har fobi för skåpdörrar på glänt i mörker. de ska vara stängda eller på vidgavel.


* rätt så ofta bor det dock skumma grejer där. just nu är det skummaste en bordslampa (skymtar där i hörnet) jag blev trött på o inte ville se mer. dylika infall brukar ibland orsaka att där kan hittas diabilder jag glömt returnera till en vän, jobbpapper jag låtsas att inte finns, misslyckade uppköp, tavlor eller annat krafs. ibland kan även ett lyckat inköp ligga där o vänta på en lämplig tipunkt att ta ut det o på frågan "är den ny?" kunna svara "nej,neej, gammal, har bara inte använt den så mycket!".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar