14 juni 2013

ta tjuren vid hornen

verktygen är ju lite mer killarnas grej... eller?
 
vad lätt jag låter mig falla in i det.
länge har jag behövt få upp lite grejer på väggarna. och det är ju så skönt att be pappa om hjälp. och i flera år så var det ju HAN, den andra, i hushållet som skötte sådant.
 
hur svårt kan det nu egentligen vara? varför tar jag inte bara tjuren vid hornen, jag tror ju inte själv på att det är bara karlar som kan det.
 
pappa har ju redan hjälpt mig - då jag som 19-åring flyttade till eget utrustade han mig direkt med en verktygsback. nu när jag för andra gången flyttade till eget (utan en han) så försåg pappa mig med ännu mer verktyg.
 
en öl, ett vatupass och några borr-manövrar senare är allt uppe på väggarna och jag lika nöjd som en karl som skulle ha utfört det.

3 kommentarer:

  1. Jaaaah! och kul att vi använde samma djur i bloggrubriken typ samtidigt. Fast mitt dilemma ännu är olöst. Gör som du, tar en öl.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jepp, en öl är bra! och nu är jag inne på en cider.

      Radera
    2. Och jag är skitstolt över dej. Den där kan inte-tanken kommer från en kan inte-tro som INTE började hos tänkaren utan hos troaren. Nu var jag visst politiskt korrekt? Jag har också fallit i tänkare-gropen, men så länge man hålls borta från troare-gropen så kan man ännu nå stora framgångar. Öh. Jag tar en öl till nu.

      Radera