01 november 2012

yr väder

just nu känner jag mig som ett yrväder.
en konstig vecka är vad det varit. många känslor - ska beskriva dem senare, för det kan göra gott att minnas dem.

i kuopio var det snö och massa folk i det nya köpcentret där vi öppnade butik. jag stod i kassan o packade i tre timmar i sträck o tusan så skoj det är med fart o fläng o glada miner! vi hade så roligt att kunder som köat 20 min tackade för prima service. dessutom är 20 min inte så farligt med tanke på att kön var nästan 100 m lång - snabba var vi!

jag intervjuade oxå 7 pers varav två var vääääldigt intressanta - ibland blir kandidater som en nöt jag vill knäcka även om jag inte vill anställa personen, men en va hal som en ål. den andra va en "professor" - skulle säkert analysera kunden i grund o botten, men är inte säker att kunden skulle uppskatta.


nu försöker jag trött i kroppen o knoppen samla tankarna för vad som borde få gjorts imorrn så att flytten blir av o akuta jobb-grejer gjorda. Todo-listan ser ut ungefär såhär:
- köp och transportera säng
- boka intervjuer
- hämta nycklar till bostaden
- göra löne-justeringar och resultat-justering
- hämta paketbil
- äta nåt

see yah o wish me luck!

6 kommentarer:

  1. Jag hejar, kompar och lyckönskar!

    SvaraRadera
  2. Lycka till!! Kram, Tove

    SvaraRadera
  3. Lycka till! Nästa vecka måste du komma med mig och simma - kom ju inte i väg då du inte var där och väntade på mig. Kramar, N

    SvaraRadera
    Svar
    1. aspelut - det gör jag! vi ska simma som små sälar!

      Radera