26 november 2012

julklappsdrömmar

jag har inte sån julfeelis än som jag brukar ha, men tror det mest beror på att jag är upptagen med att tänka på inredning. mina julklappsdrömmar präglas mest av det...

att kunna tillreda gott kaffe hemma - vad behövs till det?
berätta ni som kan! jag tänker mig pressopanna och en mjölkvisp...

har lite "fallit" för kastehelmi just nu. den gråa.
inte hela serien men utvalda delar

salt- o pepparkvarn
jag gillar att kunna ta till en "redig" kvarn när jag kockar

lakan från HAY - föll pladask för färgen och materialet!
 
men mest av allt önskar jag min en vit jul med julefrid
och att få vara med mina föräldrar o lustiga brorsfamilj.
 
( den sista önskan blir uppfylld! kanske till och med till en sån grad att jag får dra ut i skogen o vädra näsan i ensamheten en stund under dagarna fem. :))
 

2 kommentarer:

  1. fin lista! Jag tror nog du kommer långt med en pressokanna, det är ganska roligt att blanda olika kaffen sen och hitta favoriter.

    SvaraRadera
  2. Håller med Pia, du kommer nog långt med pressopanna och visp. Men vill du göra espressokaffen också kan du kolla här vad du behöver :)
    http://lillamiasstoravarld.blogspot.fi/2012/09/espressomaskinsguiden-for-amatorer.html

    SvaraRadera