28 november 2012

sånt som hänt o känt(s)

har för omväxlingens *ironi här* igen besökt vårt västra grannland.
 
möte för HR koncern och ute på det finaste mötes-/utbildnings-ställe jag nånsin besökt. varje gång jag kommer dit så stannar jag upp. nu också. bara jag stod på trappan så föll ett lugn över mig. jag är bara här och nu och fokuserar på stunden. tänk vilka kreativa o inspirerande möten det blir!
 
nu var det så bra igen. vi har pratat om olikheter, vad som driver motivation, om jag beter mig enligt min motivation eller motiverar mig genom mitt beteende. jobbar jag med rätt saker liksom, lever jag ut mitt potential? över vinet på kvällen pratade vi manlighet och kvinnlighet som finns i oss alla. inte som kön utan som två olika energier som finns i oss alla. intressant tanke, ska utveckla den nåt tag här på bloggen. vi filosoferade också kring varför den erotiska trilogin om Mr Grey blivit så enorm - intressant, måste kanske läsa den ändå. ja, vi har en spännande grupp och en väldigt intressant HR direktör kan jag säga. man inspireras utöver jobbet.
 
ännu om pensionatet:
om du nånsin åker till trakten runt Kolmården - ta in på Pensionat Villa Solliden. en härlig familj som driver det! allt fungerar: möte, bröllop, middagar, familjens sommarsemester, ja allt!
 
stället är fantastiskt, utsikt över havet. gammalt, spets och vackra detaljer men på ett smakfullt och rofyllt sätt! maten är gudomlig (till o med då kocken är sjuk) o alla kakor till eftermiddagskaffet hembakade!
nästan så möten inte kan misslyckas i denna omgivning
 o tack alla härliga ni för era fina kommentarer på inläggen nedan - jag tiggde kanske till mig dem, men de gör mig så innerligt glad! sa jag det? hörde du? 
 
I.N.N.E.R.L.I.G.T    G.L.A.D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar