29 januari 2014

vanor och vanor

ny vana (tydligen): minst en gång per dag kommer jag på mig själv med att konstatera att "livet är just bra"

dålig vana: kvällsvakandet, blir produktiv efter kl.21 och eftersom morgnarna ändå är tidiga är det ingen höjdare.

smålustig vana: går oftast in i samma bås på toaletten på jobbet.

riskfylld vana(?): har gått ut o lämnat nycklarna hemma femfalt fler gånger det senaste året jämfört med hela mitt tidigare liv.

irriterande vana: glömmer alltför ofta att svara på meddelanden som jag läser i "farten" och inte kan svara på direkt.

fin vana: jag tvingar folk att titta mig i ögonen när jag ger dem positiv feedback.

onödig vana: har bilen full med stuff för att jag inte orkar tömma den.

vana jag retas för: att jag frågar om jag stör när någon svarar i telefonen. de(kollegerna) brukar påstå att de nog inte svarar om det är dåligt läge.

1 kommentar:

  1. din riskfyllda vana stör mej inte alls! det är bara ditt undermedvetna som vill ringa mej, hehe. Men jag har exakt samma irriterande, onödiga och retade vana. Och det där vessabåset stämde så länge jag jobbade på ett ställe med många bås, numer finns bara ett att välja från.

    SvaraRadera