23 januari 2014

veckans recap

det har varit en bra vecka.
utan att egentligen vara speciell. och eftersom det bästa med bloggen är att här kan man gömma sina guldkorn som man annars glömmer bort så tänker jag göra en liten sammanfattning.
 
måndagen susade iväg i möten men det känns som om vi kommer framåt i en hel del projekt. vi håller på med en anbundsrunda för ett större samarbetsavtal och jag lär mig massor.
älskar känslan av att se att den roll jag fajtats för att få till vårt team verkligen bidrar, inte åt mig men åt cheferna, organisationen. det var inte onödigt att jag tog fajterna.
 
sov för lite de två första nätterna denna vecka. på tok för lite. men klarade dagarna med bravur ändå.
åkte till kuopio och tillbaks. med stop i mikkeli. bra diskussioner och glada ansikten.
 
körde i vinterlandskap som var så vackert att vi gång på gång måste sucka över hur f*rbannat vackert det var. pratade massor med min kollega.
 
idag sprungit från möte till möte - möten med människor. tuffa och mindre tuffa.
när jag gick ut från sista träffen stod jag på en mörk parkeringsplats i Vanda och hojtade högt; dessa människor! ljuvliga människor. det är dem jag har passion för. människor som utvecklas och utvecklar. som varje dag försöker vara lite bättre och göra vardagen lite bättre för sina anställda eller kolleger eller kunder. och känslan att få vara med dem i processen. att få bidra riktigt lite. att göra en skillnad för dem jag tror på.
 
jag blir aldrig mätt på att se människor i ögonen. att möta dem.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar