23 januari 2014

en lista på en torsdag

kände för en lista så stal den här av Pia.

Vad har du på Dig?  mjukisbrallor o tjocka sockor

Hur mår du? 
sömnig men fånigt och mysigt nöjd med tillvaron

Vad önskar du just nu? 
att bli av med ett projekt som tar av min sovtid och som hägt med som energitjuv för länge. för att jag bara tror att det faller utan mig. helt fjantig tanke.

Vad har du ätit idag? 
hmmmm... minns nästan inte. men alla de måltider man ska; frulle, lunch o middag.

Vad ska du göra i morgon? 
ha ett möte jag väntat på länge, ett projekt som stått i farstun en evighet, nu måste vi få det klart. stentråkigt innehåll i princip men en lustig typ (han brukar ha fluga).
sen ska jag dricka fredagsvin o förbättra världen.

Och på söndag?
långfärdsskrinna! vara ute! älskar kylan o vintern! och tid med vänner.

Vem saknar du?
hmmm... just nu saknar jag nog ingen. vet var jag har dem jag behöver.

Senaste köp? 
flataskidor(!)

Vad skrattade du senast åt?
skrattat många gånger idag! senast åt pias jobb-analyser.

Vad grät du senast åt?
oj, jag minns knappt! jag som brukar gråta titt som tätt för ventilation och som snörvlat lite för mycket de senaste åren. bra flow här tydligen!
tror det var Monica Zetterlund filmen. 

Vem sov du senast med?
ja den va klurig. :) knytte i fotändan var tredje kväll ungefär - räknas det?

Vad läser du just nu? 
Kristian Gidlunds bok (hans blogg under hans cancer) - bara 15 sidor läst o är totalt tagen av hans sätt att skriva.

Senast sedda film? 
Monica Z - mycket sevärd! (visste ingenting om henne innan så det är inte ett krav)

Vem var den senaste som ringde dig? 
min kollega som jag försökt få tag på lite tidigare. jag har dock ringt en massa människor idag! ville prata med alla. ringer i kors med en viktig typ och det är lite småirriterande.

Vart vill du åka just nu?
tja, har nog inte bråttom nånstans just nu. ut i skärgården eller upp på ett fjäll är väl det jag mest längtar till. eller sitta under en gran o dricka varm choklad. inget oöverkomligt alltså.

Senast 3 inkomna sms? 
en kompis som testar sin nya ifån, en simhallsbiljett av sporttipassi och ett ok som svar på att jag är försenad. (igen.)

Vad stod det i ditt senast skickade sms?
går in, övre våningen

Vilka kändisar har du blivit jämförd med? 
tror jag aldrig blivit jämförd med en kändis... inte så jag minns.
eller räknas Maija Mehiläinen?

som kuriosa kan jag också nämna att jag aldrig drömt om att kyssa en kändis eller överhuvudtaget träffa en kändis. jag går liksom inte igång på kändisar tydligen.


1 kommentar:

  1. Sjukt bra svarat! vi måste fortsätta diskussionen imorrn, absolut. Jag vill dessutom veta allt om Monicafilmen, störis att jag inte sett den

    SvaraRadera