02 maj 2013

en ny månad, en ny dag

klockan är inte många minuter över sju och jag sätter mig på kontoret.
jag tänker jobba som en besatt idag, en glad och positiv sådan. sen ska jag sträcka ut min kropp i yogan lite och gå hem som snäppet bättre människa än en gång.

har lite stuff som snurrar för mycket i mitt huvud. onödigt trassel som trycker i bröstet. sånt som jag inte hänger ut här. men jag jobbar på det och det går bättre dag för dag. hoppas denna vecka blir en form av avslutning. morrar emellan. känner mig ensam ibland. men mest känner jag mig nog ändå lycklig och stark*. och lite vår-deppis har ju alltid hört till min stil, och jämfört med de senaste par åren är denna deppis en fis i sahara.

* styrka är inte att bara stå rakryggad och duktig. stark är att stå där men också krypa ner i ett sofföhrn när hjärtat känns så. spelad styrka är inte stark. styrka är att ta hand om sig själv. det här är också styrka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar