22 maj 2013

ca 5 centimeter

idag växte jag igen ca 5 centimeter. sådär psykiskt. kanske nästan 10 cm nu, då jag till och med säger det "högt".

jag stod framför en grupp, pratade ledarskap med dem. de såg nog inte att jag växte. de har nog trott på mig redan länge. lyssnat på vad jag har att säga.

men just framför den här gruppen blev det denna gång annorlunda.
den här gången trodde även jag. på mig själv. jag tyckte att jag hade nåt att säga. jag stod trygg i mig själv. plötsligt var inte slideshowen viktig eller tidtabellen. utan det jag hade att säga var viktigt. tempot var rätt och lugnt. jag var här och nu och vi pratade sak.

det är först när man blir trygg i sig själv som man verkligen lyser. som jag har sagt förr; först då du klappar dig själv på axeln och tror på dig själv - det är då du blir riktigt bra. när du är okej med den du är eller det du har att säga. det är då du också verkligen "hör" andras feedback.

det är inte lätt och jag påstår inte att jag lyser i allt och hela tiden. ta detta inlägg som skryt eller inte - helt hur du vill. men jag säger att jag vågar tro att jag är ganska bra på det jag gjorde idag. ingen överraskning för någon annan, men nu tror jag verkligen på det själv - och det är det som räknas. och man får säga högt att man är bra på nåt - det är min åsikt. som allt i livet så går självkänslan ändå i svackor - upp o ner. så varför inte njuta då man kan?

jag är helt säker på att DU är bra på en massa - har du sagt det till dig själv?
gör det! säg högt en sak du är bra på innan du går och lägger dig. somna stolt och glad över det. aj tusan så man sover gott! :)

2 kommentarer:

  1. Jess! jag tror jag fattar precis vad du menar. Jag har haft några riktigt bra stunder, såna som kommer efter att jag krälat i mutan efter några större misstag – men som jag lärt mej från och ... tittidii ... utvecklats och blivit riktigt bra!

    Voi tavaton så vi är bra. Ja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. voi tavaton var rätt ord!

      har fått feedback från 4 olika håll på ett dygn och den gemensamma nämnaren är att jag var så "stark". så tryggheten och att man tror på sig själv syns.

      Radera