08 april 2013

städning

jag håller på o sätter rätsida på mitt liv på många håll. det kräver bara några sena kvällar ännu men ti sommaren ska det va slut på angst-attacker o präglas av engagemang, iver o glädje som jag vet att finns här inne i mig.

under de senaste åren gick så mycket energi till så tunga funderingar att nu då jag äntligen är fri från dem o har vilat upp mig så har jag plötsligt så mycket energi över för att leva. det är så fruktansvärt skoj att leva o det är ännu mera skoj när man funderar lite på vad man gör o varför o så städar upp lite enligt slutsatserna man kommer fram till.

nu gör jag det där jag sa till terapeuten i höstas - jag lever. inte bara vänder o vrider o sörjer o funderar. jag drömmer, jag filosoferar, jag gör o jag upptäcker. jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar