13 april 2013

arg, sviken o bitter

många tankar på gång. skulle inte orka gå igenom funderingar mera, sku vilja att allt är bakom, men tydligen har jag inte behandlat allt klart. tydligen har jag mått dåligt för länge för att det ska vara över i ett nafs.

har jag rätt att känna mig sviken? har jag rätt att känna mig utnyttjad? har jag rätt att känna att det snurrade på någon annans vilkor länge? har jag rätt att känna att mina drömmar smulades sönder, gjordes narr av och inte var lika viktiga som någon annans? har jag rätt att känna att min självkänsla trampades på, att jag inte var bra som den jag var? den jag är.

jag vet vad den nya tvisten är - det nya som syns i mitt hem, i mina gröna byxor - det är min självkänsla. det är jag.

6 kommentarer:

  1. Det är sant, det är färgerna! Du har alltid varit full av färger, fantasi, nyfikenhet, juttur och glädje! Du har rätt att... Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Ja! Och du skall! Inte är känslor någonsin fel! Kram, N

    SvaraRadera
  3. Du har rätt att känna vad du vill! Kram kompis!

    SvaraRadera