09 april 2013

bräckligheten - åldern eller livet?

så mycket som händer som känns i hjärtat. så många saker som visar på hur bräckligt livet kan vara. diagnoser, tumörer, händelser, svängar. känns som om jag det senate året hört mer om sådana än på hela min livstid. är det ålder eller livet? eller både ock?

bräckligt men så oerhört fint att leva ändå.

så stannar jag upp o funderar om stenarna på min väg egentligen alls är så stora eller vassa. det finns tydligen mycket större stenar. och får jag njuta av min väg när andras vägar plötsligt blir väldigt steniga?

allas våra stenar är lika relevanta och min största sten är den största för mig. men jag kan känna att din sten just nu är enorm. det jag kan göra är varma tankar och känna med dig, en liten stund inbilla stenen din.

kom ihåg att hålla dem ni tycker om i handen ibland. klämma till lite extra. bara för att ni båda finns till.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar