06 oktober 2012

vad tror du det hände sen?*

inledde lördagen med att lyssna på Emma Wiklunds (tidigare fotomodell) sommarprat från P1 i somras. hon inledde med *orden från Tove Janssons bok o pratade om att det sällan blir som man tänkt sig. 

så sant. man tänker så mycket, tror sig kunna kika lite in på nästa sidan, men sen ser sidan helt annorlunda ut. 

idag blev min lördag annorlunda än jag tänkt mig (främst tack vare eller på grund av tandvärk), men bra blev det! 

jag har sprungit 4km, varit hos tandläkaren, köpt soffa, funderat på matbord, gått en runda i Borgå gamla stan och druckit te hos en vän i sibbo. nu drar jag på house-warming ti en vän. 

vad tror jag att det händer sen? 


2 kommentarer:

  1. Jag har lärt mig att det ALDRIG blir som man tänkt sig. Men ofta blir allt ändå någorlunda i slutändan. Rekommenderar du annars Emmas prat? jag har bara hört ett av sommarens och det var Klaras, från Mia och Klara, och herregud vad det var bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. så är det, det blir alltid annorlunda.. :)

      jo, jag kan nog rekommendar alla sommarprat i P1. alla är kanske inte lika duktiga på pratet men intressanta har alla varit hittills. de är uppbyggda på ett jäkla bra sätt, fin dramaturgi i alla så nästan alla ämnen blir intressanta tycker jag!

      Radera