17 oktober 2012

mitt tempel

ni vet såna där tempel som finns i många buddistiska länder? små samlingar av saker som är heliga eller speciella på nåt sätt. jag tycker det är lite fint när man hittar såna mitt ute på en vandringsled nånstans eller i ett gathörn.
 
jag har mitt eget tempel på jobbet. mitt "lugnhets-energi-tempel" - jag andas lugn ur det när jag behöver. som pia kommenterade i förra inlägget - lugnet är första steget till mycket, varva ner, samla energi och tankar.
 
en tavla, där solens strålar är små människor som håller varann i hand, med texten "Pieni auringonpaiste jokaisessa".
foton på den av mina gu´döttrar som bor långt borta (hon är oftast allt annat än lugn, men hon sprider glädje)
min knytte (hunden) i ett berglandsskap på lofoten - naturen!
jag med mina indiska skolelever

2 kommentarer: