26 oktober 2012

G.L.A.D.

rasist eller inte, just idag är jag glad.
 
G.L.A.D.
 
livet är trots allt så fasikens bra!
min hund är världen sympatiskaste typ att börja sin dag med, mina vänner växer inte på träd men är de träd jag lutar mig mot och de finns i så måga färger och former, jag har snart en lila stol, ett stort matbord och världens finaste kaffe-muggar. till mig är man alltid välkommen på besök. snart börjar jag ha glöggen varm mest varje kväll.
 
jag fick i onsdags stanna upp i jobbet lite. bara sitta med en fin kollega och fundera, tänka och prata jobb. det är då kreativiteten flödar. det gäller att hitta de saker du får din energi ur.
 
sucka inte över tiden som inte räcker till.
hitta de små stunder som är dina, som du kan suga energi ur. bil-resorna från o till jobbet är mina stunder. då är jag bara här och nu med mina tankar. eller som min vän sa: varför inte göra den där ena timmen på morgonen där hemma (då resten av familjen sover) till din egen stund, tända ett ljus, sätta på lite skön musik medan du sminkar dig. stunden behöver inte vara lång eller märkvärdig. men den är bara din. bara 10 minuter ger mer energi än du tror och speciellt då du ängar dne tiden åt dig själv istället för att änga den tiden åt att gräma dig över att du inte har tiden för dig själv.
 
ett skrutt som är glatt
 
 
hörrni - ikväll kör antagligen blogg-loppiset igång! häng med!

4 kommentarer:

  1. :)

    Haha, jag ser varför du medgav bloggadressen just nu. Loppiset ju ett MÅSTE för mej! Kläderna kommer att vara som gjorda för mej, bring it on!

    :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I´m going to hit you - men bli inte besviken om det är sånt jag panik-köpt o ändå inte gillat... ;)

      Radera