05 januari 2012

konstigt hurtig

inte nog med att jag simmade imorse. igår traskade jag och en vän runt ett av designårets första grejs - lux helsinki. konst och hurtigt liv* i ett. synd bara att vi nog inte förstod oss på alla verken och mer koncentrerade oss på att förbättra världen... rubriks kub på senatstorget var fin, musikhuset fattade jag inget av (fast det fanns en förklaring), finlandiahuset var fint, tölövikens park mysigast (full av lampor och lyktor i träden) och stadiontornet bäst då det såg ut som en regnbåge. helt roligt nog att de gör sånt här! mera ljus och roliga evenemang åt folket!


denna lampa gillade jag skarpt. en liten stad i den stora...


blåa, flygande maneter bestämde vi att dessa var.

* ber att få tillägga att det regnade o stormade friskt och detta var enda dagen på veckan jag inte behövde gå ut med hunden.... detta gör hurt-poängen desto värdefullare

1 kommentar:

  1. Jo absolut, guld värda poäng! Själv kan jag inte skryta med ute poäng för tillfället. E säkert på minus...

    SvaraRadera