22 januari 2012

klapp på axeln o snark

vilken vecka!
jag om någon har levt i stunden. man kan inte annat då man står framför människor i fyra dagar av sju. det är en spännande känsla att stå framför en grupp.

spännande, nervöst. är jag inne på rätt tema, har jag planerat rätt nivå för den här gruppen? får jag igång diskussionen, kommer folk att kommentera?

o sen bara plötsligt rullar det på, lyhördheten är på spänn. se alla miner, se alla reaktioner, ge alla plats. dem som alltid har nåt att kommentera, bromsa dem ibland. lyfta fram dem som inte tar plats - visa dem, ge dem plats, utan att pressa.

jag gillar det, jag älskar när jag ser på ansikten hur det knakar o brakar inne i deras huvuden. hur tankar formas, hur de bearbetar o skapar sin egen känsla, sin egen uppfattning.
grymt roligt.

nu e jag så trött som jag sällan varit. på soffan under filten o följer spännande val. snart snarkar jag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar