30 juli 2013

sommarregn - droppar av lycka

klockan är midnatt. sitter på trappan i mörkret. bara jag och hunden på holmen. lyssnar på regnet som sakta droppar i naturen. prasslar och drippar. stillsamt. mörkret är tryggt. havet vilar - alldeles stilla. skärgården är min.

det här är en sommar av återuppväckta kontakter. hittat tillbaka till sådana jag tänkt på. lyft luren till de där jag alltid funderar att jag "borde ringa".

träffat min mentor - lunch i fyra timmar. en kvinna med fenomenalt mycket erfarenhet o intressanta tankar och ändå så intresserad av mig. som jobbat med min morfar och nu kan dela med mig det min morfar inte kunnat.

träffat två kolleger från tiden som journalist, bägge sådana som såg mig och gav mig chanser då. glada, intressanta och energiska kvinnor.

ringt en vän som det var helt onödigt att jag tappat kontakten med.

ätit extemporemiddag ikväll i hangö hos familjen vars barn jag vaktade för 13 år sedan. en familj som alltid funnits där, tagit med mig på en massa kul. de har haft ett förtroende för mig som nog gett mig en meter till på längden då jag växte som ungt skrutt.


dessutom har jag åkt båt denna sommar. hit o dit. nattnavigerat och susat i solen. mycket konstruktivt. ska dock skaffa plotter o "pläsäre" så går det snabbare om natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar