09 augusti 2013

reality check

okej folks - vardagen is bäck.

men egentligen vete jag tusan vad vardag egentligen är. tycker inte nånsin mina dagar, veckor, månader eller år är sig varandra lika. ifall nu upprepad likhet är definitionen på vardag.

definitionen på min vardag skulle nog vara: överraskningar, känslor, variation, människor, planerat, oplanerat o just det jag gör det till.

just nu ser vardagen ut såhär:
mitt sovrumsgolv är ett stort gapande hål.
mitt skoskåp är inplastat med en hel hög skor inuti - höst kan inte komma än - jag är ballerinaberoende.
min soffa är ställföreträdande garderob och sängen satte sig där ett soffbord skulle stå (vilken tur att jag inte äger ett sånt).
packade en liten väska och en ikeakass med de plagg jag gillar bäst. bor i mammas bäddsoffa. har sovit som en stock o mamman är en av de bättre att måsta flytta in hos. hon är rätt enkel att tas med i såna situationer. enklare än jag; hon får ta mina barnsliga sidor.
jobbet är allt från strul till flyt.
utmanande och roligt. bara flyt är inte min grej - inga utmaningar. svidande feedback blandat med önskade beslut är det som för mig framåt.
mina kolleger är sommarglada o fortfarande de bästa man kan önska sig.
jag får nya utmaningar o de mål jag satte upp för ett år sen och ett halvt år sen är uppnådda, nu nya uppsatta. here I come!
jag gör vad jag vill. jag går dit jag vill, känner det jag vill o tror på att denna reality check är en attityd-fråga.
jag kunde gå ner i källarbottnet genom mitt hål i golvet. men vem tusan hjälper det? jag morrar nu och då, tycker synd om mig några ögonblick, uppskattar förstående öl-inbjudningar o sen tar jag det som det kommer. det blir nog just bra ändå.

2 kommentarer:

  1. Hon är inte feg! Poet-Pia känner sitt Skrutt. Och (nästan) alla problem kan baddas med lite öl, jag är vettig på det sättet. Puss'n bästis! Du kirrar det. Och jag kommer att fråga igen.

    SvaraRadera