26 juli 2013

livets realiteter

fick det underbara beskedet idag att mitt ljuvliga hem som jag lagom fått färdig inrett nu kastar ut mig tillfälligt. min granne nedanför har vatten i taket o längs väggar, så nu ska mitt sovrumsgolv rivas o jag får sova nånannanstans 2-3 månader. som en vän sa "o den här hösten som sku vara sådär smooth" efter förra höstens berg o dalbana. livet blir sällan som man tänkt sig.

därefter har jag slagits med jobbärenden som inte bara ska skita sig, speciellt inte då man vill semestra. jag trodde dagen sku sluta trött o surt.

men som tur var är allt glömt. jag fick komma ut till den bästa av familjer på våffelkalas. brorsbarn, kusin o hela slurven! sen puttra lite med lilla snurran, konstatera att nordan-vinden äntligen dragit åt fanders o lämnat plats för lite sommar. möta vänner o lotsa in dem till vår vik för att avrunda med god middag o bastu.

lycka är livets verkliga stunder. och de är lyckliga just bara därför att däremellan finns livets realiteter.

1 kommentar: