20 mars 2012

impuls-shopping

jag skulle shoppa en klänning för ett bröllop om 10 dagar*.
kom istället hem med en skatt...
det var kärlek vid första ögonkastet! den matchar dessutom min andra favorit i bokhyllan.
jag älskar kunskap i ett snyggt paket som doftar ny bok**.

gillar dessutom texten, lyssna bara:
"Between 1799 and 1815 Napoleon blazed across Europe, plunging the continent into near permanent war and ruthlessly imposing on it French Revolutionary institutions and his own tirelessle cultivated image as a latter-day Julius Caesar."

vilken action liksom! ser allt framför mig!

jag motiverar*** detta med att det är en mycket försenad födispresent av min morfar som på flera år inte kunde ge presenter. han hade förstått sig på denna! tack morfar!


* ingen panik, hur mycket tid som helst att hitta klänning. ju.
** inget nätverk i världen slår känslan i uppslagsverk och atlasar.
*** ifall du inte visste så e jag expert (o då menar jag Expert) på att motivera uppköp...

2 kommentarer:

  1. Din morfar skulle vara är rörd och glad med bred...(du vet) över ditt intresse av historia! Läste nyligen ett uttalade av honom där han konstaterar att för att förstå människan i arbete och vad som skapar utvecklingen måste man ha insikter i människans historia. En fin person, en kvinna klädd i en vacker klänning gjord honom också glad ; ) Varm kram

    SvaraRadera
  2. GALET BRA! Alltså nej har inte läst eller sett den förut. Men titeln är ju en absolut vinnare! Har du läst min senaste kolumn i scoutposten? Till och med dödstrött efter en lång dag tycker jag att den blev ganska bra den här gången. Sku bara säga att jag fick sån fiilis av igen komma ihåg den där seglatsen då i dimman!!

    SvaraRadera