18 mars 2012

bok-tipset

den här boken kan jag varmt rekommendera - så gripande att jag frossade igenom den på fyra dagar - observera att det var skidresans fyra dagar!

jag gillar att det är en roman som samtidigt vävs samman med historiska händelser. romanens gripande historia samtidigt som man skräms av verklighetens historia - så nära oss. så mycket jag inte vet o förstår om världen. den skildrar alltså mycket av den eviga konflikten mellan palestinier och israelier. jag blev sugen på att läsa historia.


om du gillade khaled hosseinis böcker; flyga drake och tusen strålande solar så vågar jag tro att du gillar den här.

2 kommentarer:

  1. Får jag låna den? Kram, N

    SvaraRadera
    Svar
    1. de får du gärna! K (vår resekumpan) e på kö så ger henne den först o ber henne ge den till dig!

      Radera