31 oktober 2011

barndoms flashbacks...
mamma: nu måste vi städa - städerskan kommer imorrn!
bäst minns jag pappas stress.

nu har jag äntligen bestämt att jag är vuxen nog för det och jag har hunnit bevisa att jag KAN sköta städandet själv. men nu VILL jag inte mer.
imorrn kommer det städerska till oss. jag njuter redan nu!

det känns lite förbjudet för att vi har en två-rummare o vi är bara två vuxna o en hund. men det är nog bara mitt samvete som spelar spratt. det är allt annat än förbjudet att kunna njuta av sn lediga tid!

2 kommentarer:

  1. Du gör helt rätt! Vi har haft en städerska/städare som kommit varannan vecka redan i flera år. Två vuxna, utan barn och hund. Men det är värt vartenda korvöre, eller cent där i euroland! Jag har bestämt mig för att det heter; "att köpa tid". Tid till sådant man annars inte hinner. Du kan också se det som att någon får jobb och lön, betalar skatt till staten, du får det fint och alla är nöjda och glada! Hälsningar Hemulen Nora med sin stora dammsugare

    SvaraRadera
  2. hurra! just så tänker jag! "köpa tid" var ett bra begrepp! det ska jag använda. "idag köpte jag tid." "titta, jag har ny tid!"

    SvaraRadera