15 oktober 2013

singel - köp dig jämnställdheten

första året som singel har gått efter nästan 9 år som osingel.

tacka vet jag matbutiker med bra färskmatsdiskar där jag kan köpa mig nästan färdig och fräsch mat som jag bara värmer och slänger ihop en sallad med. perfekt storlek på portionen, måste inte käka samma mat hela veckan och slipper kocka själv varje kväll. lycka och gott efter långa arbetsdagar.

imorrn har jag en date. kl.9.30 på morgonen. med en potentiell...




...städerska!

backside of being single just nu är den där tvättmaskinen och diskmaskinen som ingen annan tömmer och det där eviga städande som aldrig någon annan gör. men min kollega menade att det inte är en bra motivering för dating - att hitta en lösning på det. så jag kör på att köpa mig tid och glädjen att komma hem till ett rent hem nu och då. tjohoo - väntar nästan lika ivrigt som på en riktigt date!

kan konstatera att det förhållande jag levde i var fint på många sätt och vi delade nog rätt så jämnt på vardagen. tack!

1 kommentar: