21 oktober 2013

gör om. gör rätt.

nu skulle jag helst drämma till en remppagubbe riktigt hårt.

hur kan man göra ett golv så fult o lister som stretar åt alla håll? imorrn ska remppagubbarna få höra så de blir röda om öronen o snopna om nosen.

o sen säger jag som vi brukar på jobbet ibland:

GÖR OM. GÖR RÄTT.

enda skillnaden att på jobbet säger vi det med glimten i ögat o skrattet i rösten. imorrn är det inga glimtar eller skratt.

är detta nu gubb-besserwisserhet mot singel-tjejen som ändå inte förstår sig på renovering? då gav de sig in i leken med fel tjej.

det tackar jag mitt skinn på näsan och min förra sambo för - de har lärt mig kräva kvalitét o stå mig mot gubb-fjantar.

bilden har ingenting med saken att göra. men vacker höst ger lite ro o energi i detta skit.

2 kommentarer:

  1. Låter inte bra, suck. En fransk kollega sa åt mej en gång med sträng min, när jag var på min sista praktik, "Do it nice or do it twice" Det var ett gått råd som jag följt och stämmer med det mesta.

    SvaraRadera