25 september 2012

botten

ikväll slog jag i bottnet.
det här att sätta punkt i livet är inte bara enkelt o lättnad. just nu är jag fruktansvärt trött på allt o alla o besviken på en massa. tycker synd om mig själv o skjuter den som kommer i min väg o säger att "det blir nog bra". nog f*n vet jag det. det var därför jag tog beslutet. men just nu är jag besviken på livet, trött på att förstå allt o alla, på att ta hänsyn, bry mig och glädjas för andra. trött på att hålla minen. trött på att höra att jag är modig o stark. fasaden krackelerar. när o var e min tid? alla händer som tar emot mig, gör världen mjukare för mig? när står jag först på någons lista?

varsågo - nu spydde jag ur mig. bäddar ner mig på soffan o är mig själv imorr. EDIT: jobbar vidare imorrn. är mig själv mest hela tiden, både nu o annars.

godnatt

6 kommentarer:

  1. är du inte dej själv just nu? Precis när du skrev detta. För så läser jag. Vem är du då imorgon? Eller går du tillbaka till att förstå, ta hänsyn, bry dej och glädjas då. Gör inte det. Jag frågar för jag kan fånga dej. Du är bara så förbannat hal ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. du är bäst för att du är rak på sak! du har rätt - jag gjorde en liten EDIT - ser du? :) jo, jag är nog mig själv mest hela tiden. och det är ju också mig själv att förtså o ta hänsyn, det är en del av min person också.

      men jo, just nu är jag bara besviken, arg och förbannad. gör helt gott det också. tänker ligga hemma i pyjamas hela dagen o snörvla.

      Radera
  2. Håller med Pia, Gör inte det. Var dig själv närmast. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. så är det. håller mest om mig själv just nu.

      Radera
  3. vad jobbigt! Jag löste en gång en motsvarande situation med att häcka största delen av tiden hos en annan kille. Det var varken särskilt populärt eller lyckat men ångesten över att tvingas vara kvar i ett sprucket hem blev outhärdlig. Hoppas det blir bättre snart och att du får ditt nya hem fort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jepp, det är lite klurigt. sover på soffan nu o dte känns liksom bättre. vi grälar ju inte utan är rätt okej vänner. men jag behöver fysiskt avstånd nu då jag redan tagit det mentala avståndet.

      Radera