25 juni 2012

vart tog mjukisdjuren vägen?

det stora, anrika varuhuset i helsinfors tappade i status i mina ögon idag. utbudet av mjukisdjur är något bedrövligt, pinsamt sorgligt.

vart har den ENORMA hyllan av mjuka, lurviga, stora, små, tjocka, smala, gulliga, pillemariska, uppnosiga vänner försvunnit?
den fanns i min barndom. då fanns det mjuka vänner för alla barn, humör och behov. nu fanns det några fjuttiga i en låda - o de var dessutom hemskt ensamma...

behöver inte dagens barn sängen full med mjukisar? eller är det bara jag?

nästan ett litet tår-knip i mitt hjärta.

3 kommentarer:

  1. Jag tror de flyttat till en butik i Kamppens nästöversta våning som BARA har nallebjörnar och andra kramdjur. Gå dit och kläm då du får behov :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. åååhhh... tack för tipset! jag höll på att bli alldeles uppgiven! hittade som tur en tiger till gudsonen i en liten butik i sello

      Radera
  2. Det var det bästa när jag var liten! Och spännande eftersom mamma inte tog mej till den avdelningen väldigt ofta för jag ville ta hem varenda en och sköta om dem.

    SvaraRadera