29 juni 2012

blondinen avslöjar

okej - jag ska avslöja mina blondin-ögonblick. (inte på publiken begäran direkt, men jag låtsas att ni all dör av nyfikenhet men inte vågar medge det...)

jag har till och med haft två blondin-ögonblick på en kort tid....

blondin 1:
jag ska tanka bilen o f*****n - luckan till bensinhålet går inte upp!
alltså den där metall-läppän som "kamoflerar" hålet... jag står på ABC i sjundeå o försöker försynt och med en oberörd min slita o dra i den... bilnyckeln blir lite sne då jag försöker bända upp den.

jag ger upp, sätter mig oberörd i bilen igen o kör iväg (damen vid pumpen brevid har antagligen genomskådat min oberördhet vid det här skedet...) - bensinen räcker nog av o an till lande, men sen vet jag inte mer...

beklagar mig åt min mor att jag måste åka direkt till bil-service följande vardag morgon. är redan på väg när jag tänker "kanske jag ska prova en gång till?".

och luckan öppnar sig snällt o välvilligt som om den aldrig gjort annat. där står jag som ett fån o testar några gånger att det verkligen är sant....

lösningen: om du har centrallåset på bilen låst så är även luckan låst. (sjukt bra egentligen - ingen kan stjäla bensin av dig eller sätta lemonad i bensinen)
vad lärde jag mig: att jag tydligen alltid haft bilen olåst när jag tankat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar