25 juni 2012

djup suck

mången suckade djupt av lättnad vid midsommaren för att semestern hade börjat.

jag suckade djupt av lättnad för att semestern inte hade börjat.


har en gång börjat semestern vid midsommarn o det var en flopp. första veckan gick åt till att dra ner på varven, sakta in, glömma mentala todo-listor o sånt tjafs.

de andra somrarna när jag jobbat en vecka eller två efter midsommaren så har lugnet lagt sig sakta, bordet hunnit bli "rent" o första semesterdagen har jag knappt vetat vad ordet "jobb" betyder. innan midsommar är det alltför mycket fjong ännu för att man ska hinna använda arbetstid till att varva ner. alltför många som ringer och vill träffa en. nu slipper man sånt. får koncentrera mig de närmaste två veckorna på att "städa" undan massor och fundera på vilka trevligheter jag ska syssla med i sommarstaden på kvällarna. sen börjar jag semestra på direkten, ingen semestertid går förspilld till onödiga "upp i varv-tankar".

så lättad var jag på midsommaren. tror jag försöker se söööt ut... pia har tagit bilden 

4 kommentarer:

  1. Med min crash tillbaka i stan så ska jag göra som du nästa år! Just nu är det ganska skönt att sitta här, oanmäld och ensam. Får tonvis med stuff gjort!

    SvaraRadera
  2. Du är söt, behöver inte ens försöka! Kollar med ikväll, skulle vara jätte skoj, jag är ju egentligen på väg till Andersböle med bil...men men, man kan ju alltid ändra sig och dumpa bilen t.ex.? :) Kram N

    SvaraRadera