17 juli 2012

semesterknäpp

steg upp samma tid som i det "vanliga" livet idag. 6.30 alltså. lite purken först men efter morgondoppet var jag helt med.

o det är knäppt hur mycket man hinner med på en semesterdag som är lika lång som en "vanlig" dag.

köra ett lass upprivna rötter från plats A till B, skura en bastu från golv till tak, städa färdigt ett lider, äta lunch i solen med bok, dricka kaffe o äta jordgubbs-blåbärs-paj, hjälpa mamma tömma tuppen, äta nyrökt aborre, lägga ut nät, läsa slut en bok i kvällssol, planera gjutning av boj-tyngd o lite till.

fattar inte.

på samma tid hinner jag normalt bara vara på jobb, promenera med hunden, äta middag, just o just kanske vara lite aktiv o kanske träffa en vän, sporta eller delta i ett scoutmöte.

nu ska jag lägga mig o köra en till sån härlig dag imorrn! är det hundpromenaderna jag sparar in tiden på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar