28 juli 2012

sådant går semestern ut på...

detta är första gången på tre veckor jag använder datorn (då räknar jag inte telefon eller ipad). jag har inte varit närmare stan (as in helsingfors) än 50 km och jag har inte koll på veckodagar eller datum. det är väl bra? jag har aldrig på en semester tidigare (förutom indien-resan) funderat så lite på jobb-grejs. ungfär två tankar har jag ägnat det.

har base camp på lande och här går tiden åt till att måla och bära plankor hitåt och ditåt (vi har ett bygge på gång). däremellan läsa o plocka blåbär till morgonmålsyoghurten.

det där dåliga vädret alla talar om berör inte mig särskilt mycket, jag tycker det har varit en rätt så bra sommar.

några dagar flyttade jag ut på scoutläger och det hör liksom bara sommaren till!
några andra utflykter har det också blivit.

vi var på ett mysigt kräftkalas. ett sådant där kräftorna smakar mums o man hinner njuta.

med mamma gjorde vi vår traditionella "ekenäs-dag" som betyder äta god lunch, shoppa loss o gå på café. den här gången susade vi oxå via Fiskars.

på en utställning i Fiskars hittade vi Puu Deli! ser smaskens ut men tror det skulle smaka trä....


vi körde på mumsig våffla istället på voffeli & kaffeli i ekenäs
veckans konstigaste:
på sommarens varmaste dag fyndade jag en dun-jacka i ekenäs! där bara väntade den på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar