02 december 2011

det gnälliga inlägget

idag är jag trött. inte så mycket sömning. men bara sådär "ligga i soffan o göra ingenting"-trött. ingenting går som jag tänkt mig. alla tidtabeller skiter sig. bordet blir aldrig tomt. alltid är nåt ogjort. jag är usel på planering. jag önksar jag kunde jobba strukturerat med en sak åt gången, göra det bra o sen göra nästa. allt görs i ett sammelsurium nu. jag vill bara sitta hemma med tända ljus o glo. kanske läsa en bok. skita i allt o alla.

så var det sagt. grumpf o morr o mummel.
nu tänker jag f*nimej vara f*rbannat effektiv bara för att jag egentligen håller på att bli lite ilsken. kanske jag får en massa gjort med ilsken energi.

orkar sen förresten inte höra några kloka, hurtiga ord om hur jag borde göra just nu. spara dem till nästa vecka om du har. tack.

idag tänker jag vara just så buttrig, ilsken eller trött som jag vill.

3 kommentarer:

  1. morra som en ananas, vetja. Men yup, vet sååå känslan.

    SvaraRadera
  2. Jag har oxå haft en riktigt hemsk morr-dag idag och de har gått ut över mina stackars oskyldiga barn. Nå imorgon är som tur en ny dag o jag får gottgöra dagens grumpigheter... Nu lite vin i glaset så jag vlir lite mjukare i kanterna. Kram, Tove

    SvaraRadera
  3. vin är bra för mjukare kanter! skoj att "höra" av dig, Tove! kram

    SvaraRadera