28 december 2011

den julen

var ganska bra trots en höst med bröstet fyllt av trassel och ögonen på halvstång. trodde inte jag skulle orka med jul alls. men det blev fint. innehöll allt man kan tänka sig en jul. sällan har jag haft så hela spektret på en o samma jul

först en skön kväll före dopparedan med vänner, pizza o vin (tack C&C!)

sen fylldes julaftonen med allt från ringdans, längtan efter julgubben, middag som aldrig ville ta slut, ett enormt julklappskaos, hundar som nafsade på varann och mätt mage.

dagen därpå blev motsatt julfirande. fyra vuxna, lugn middag, lagom med klappar och mycket vin. och spel! två långa, spännande spel.

det hela rundades av med halv pyjamasdag, långpromenad i storm, två filmer och chokofrossa.


rimhörnan... jag lämnar alltid de sista rimmen tills sista stund och måste smyga mig till något lugnt hörn. tycker nästan jag ser ut som en äkta poet från sekelskiftets början här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar